Jane Dunn – “Jane’s patisserie viert!” Review – Entertainment Focus

Blogger en social media-ster Jane Dunn sloeg een homerun in 2021 met de release van haar debuutboek, Jane’s Patisserie. Het is geen verrassing dat Dunn een nieuw boek heeft gepubliceerd, Jane’s Patisserie Celebration! Met 100 eenvoudige recepten in dit nieuwe boek, blijft Dunn haar volgers en aspirant-bakkers laten zien dat iedereen kan bakken als ze goede recepten volgen en er hun hart in steken.

“Jane’s Patisserie Celebrate!” bevat 70 nieuwe en unieke recepten naast Dunn’s blogfavorieten, waaronder “Cheesecake”, “Cake”, “Cupcakes and Muffins”, “Cookies and Biscuits”, verdeeld in 9 overheerlijke secties: ‘Tray Bake’ , ‘Toetjes’ en ‘. Snoepjes en snacks”, “Afternoon Tea”, “hartig, brood en gebak”. Alle recepten hier zijn voorzien van afbeeldingen (sommigen klaagden dat ze niet in het eerste boek pasten), en door de felle kleuren op de pagina’s springen ze er echt uit.

Dunn deelt haar expertise en ervaring om ontluikende bakkers te helpen slagen voordat ze je in de wereld van “wat te bakken” gooit. Ze legt uit hoe het boek tot stand kwam, waarmee ze decoreren en vakmanschap naar een nieuw niveau tilt, en zelfs als er iets misgaat, om ervoor te zorgen dat je aardewerk niet een complete ramp wordt.Dunn wijst er ook op dat deze recepten als inspiratie en zijn ontworpen om bakkers in staat te stellen aanpassingen te maken om hun bakproces aan te passen.

Beginnend met “Cheesecake”, biedt Dan een selectie van niet-gebakken cheesecake-recepten (behalve “Lemon Blueberry Cheesecake Bar”). Een van de meer ambitieuze momenten is de “no-bake rainbow cheesecake”. Een favoriet uit dit hoofdstuk is het “niet-gebakken cheesecake-ei”, dat een half paasei vult met heerlijke cheesecake. Het is een leuke, eenvoudige draai die je paasfeest een beetje specialer maakt.

Het hoofdstuk “Takes” biedt een mix van broodcakes, dripcakes en laagcakes, terwijl Dan’s liefde voor hagelslag tot leven komt in de spectaculaire “Funfetti Cakes”. Ze raadt haar volgers aan om hagelslag van hoge kwaliteit te kopen in plaats van goedkope uit de supermarkt, zodat de taart zo kleurrijk mogelijk is! Ergens rond 5 uur, toch?) Ik vond het moeilijk om te beslissen welke ik als eerste zou maken.

Dunn staat bekend om haar Cookies and Biscuits, dus dit hoofdstuk is een must. Of het nu gaat om koekjes bij cuppa’s zoals ‘Melting Moments’ of innovatieve ‘Cinnamon Swirl Cookies’, Dunn’s heeft iets voor elke gelegenheid. Als je koekjes meer ondeugend zijn, bekijk dan het recept voor “Chocolade-hazelnootpasta gevulde koekjes.” Het is leuk om geweldige ideeën te zien zoals “Chocolade Orange Millionaire’s Shortbread” of gewoon heerlijke “Cozy Hot Chocolate Brownies”. Eerlijk gezegd wil ik de gewone warme chocolademelk vervangen.

Als cakes en koekjes niet jouw ding zijn, ga dan naar het hoofdstuk ‘Desserts’ om traditionele desserts met een twist te proberen. Ik ben dol op Ierse room, dus ‘Irish Cream Tart’ is een recept dat ik keer op keer maak, maar het meest interessante idee hier is ‘Champagne Raspberry Posset’. Ik ben een goede posset in delen, meestal citroen, maar deze champagne twist intrigeert me met allerlei intriges en is zo makkelijk te maken. Gevulde Aardbeien”), Pasen (“Homemade Cream Eggs”), Kerstmis (“Gingerbread Mince Pies”) “) en meer.

De laatste twee hoofdstukken, nog steeds ongelooflijk om van te watertanden, breiden Dan’s recepten verder uit dan de gebruikelijke zoete lekkernijen waar ze bekend om is geworden. Afternoon Tea heeft alles wat u nodig heeft om indruk te maken op uw gasten met recepten variërend van Hot Cross Buns tot zelfgemaakte jam. Feestelijke worstenbroodjes, zelfgemaakte pretzels en een heerlijke quiche met ham, prei en champignons.

Het geheim van Dunns succes is dat ze bakken voor iedereen toegankelijk maakt. Ervaren bakkers vinden het vaardigheidsniveau hier misschien te gemakkelijk, maar dit boek is niet echt voor hen. Dit is voor mensen die hun dagen doorbrengen met het kijken naar “The Great British Bake Off” en hopen dat ze een cake kunnen maken die indruk zal maken op hun vrienden en familie. Het blijft Dan’s talent demonstreren voor het maken van geweldige gebakken producten zonder ingewikkelde technieken te gebruiken of ingrediënten onmogelijk te maken te komen. boek zal worden uitgegeven.

de uitgever: Elke pers Publicatiedatum: viere augustus 2022 Koop nu Jane’s Patisserie Celebration!